Preloader
Preloader

Motocicleta nu mai porneste! Ce sa fac?

In 9 cazuri din 10 motocicleta nu porneste din cauza bateriei descarcate sau a contactelor imperfecte de la baterie. Un alt motiv ar putea fi o problema la circuitul de incarcare a bateriei, dar acest lucru se intampla destul de rar.

In primul rand verifica contactele bateriei. Un contact oxidat, un scurt cu masa inseamna de obicei o alimentare intermitenta, o functionare proasta a releului de incarcare (regulatorul de curent) si o pornire cu probleme. Daca sunt contacte slabite sau oxidate, acestea se curata cu o perie de sarma si spray de contacte.

Daca motocicleta nu porneste dupa curatarea contactelor, trebuie verificat daca bateria este incarcata si daca mai functioneaza corect. Daca dupa o incarcare lenta, completa, pe charger, bateria se descarca de la sine in mai putin de 48 de ore inseama ca aceasta trebuie schimbata.

Bateriile cu gel, fara intretinere, sunt de fapt cele mai sensibile. In cazul in care nu sunt folosite timp mai indelungat, ele trebuie incarcate inainte de depozitare si mentinute la minim 60% nivel de incarcare. Din pacate distribuitorii si cei care se ocupa de depozitarea acestora in magazine nu respecta aceasta cerinta ceea ce duce la scaderea performantelor bateriei chiar inainte de a fi puse in vanzare. In plus, chiar daca au garantie pe viata, durata lor de viata este mai mica decat la cele obisnuite deci pastrati factura si chitanta pentru a le putea returna in momentul in care nu mai functioneaza corect.

Un alt motiv pentru care bateria se descarca rapid si nu se incarca este functionarea incorecta a releului de incarcare (rectifier / regulator). Aceasta componenta preia curentul generat de stator, il transforma din curent alternativ in curent continuu si aduce intensitatea si tensiunea acestuia la un nivel constant. In cazul in care motocicleta este folosita pentru distante scurte, cu multe opriri (in oras), bateria nu are timp sa se incarce intr-un singur drum. Din aceasta cauza, de fiecare data releul va trebui sa dea mai mult curent decat in mod normal, si pentru a incarca bateria si pentru a alimenta circuitele motocicletei. Acest lucru duce la uzura prematura a componentelor electronice si, intr-un final, posibil la distrugerea releului.

O simpla inspectie vizuala a releului ne poate arata daca acesta este defect: in 90% din cazuri, o parte din cablurile care intra in releu au izolatia innegrita. Verificarea releului se poate face intr-un service, sau cu ajutorul unui multimetru, urmarind procedura de masurare din manualul de service al motocicletei.

Related posts

44 thoughts on “Motocicleta nu mai porneste! Ce sa fac?

  1. Alex
    26/04/2011 at 3:49 pm - Reply

    Alte cauze posibile:

    1. senzorul de inclinare defect (tip over / tilt sensor), cel care opreste motorul in cazul unei cazaturi
    2. senzorul de la cricul lateral defect (poate fi scurtcircuitat pentru verificare)
    3. intreruperi pe contactele, cablurile electrice de la cheie sau de la butonul de oprire.

  2. Cristian
    06/05/2011 at 12:17 am - Reply

    Salutare,am o problema poate ma ajuta si pe mine cineva.Am probleme cu incarcarea la un Suzuki SRAD 600,am schimbat baterie,releu,si tot nu am incarcare,cand turez motorul la 5000-6000 faza lunga si iluminarea la bord palpaie si e putin slaba,cand o las in relanti se intareste iluminarea si in bord si la faza lunga.Ma gandesc ca invers ar trebuie sa fie.Poate ma ajuta si pe mine cineva.

  3. Alex
    06/05/2011 at 7:22 am - Reply

    Verifica rezistenta statorului, vezi ca in manualul de service de la motocicleta ta trebuie sa iti arate exact punctele de masura si valorile corecte. Daca acestea nu corespund este posibil sa ai nevoie de o rebobinare a statorului sau de unul nou.

  4. Cristian
    28/10/2011 at 5:54 pm - Reply

    Salut , am si eu probleme cu moto HONDA CBR 600 F4I / 2001. Care este problema : pun cuntactul isi face testul la ceasuri OK ,
    apas butonul rosu ok se aprinde FI dar diferenta este ca nu imi da curent la pompa de benzina , am verificat scotind o bujie si dind la automat nu da scinteie nici aici deloc , deci pur si simplu este taiata alimentarea , am verificat senzorul de inclinare lucreaza, am curatat toate mufele posibile, nu stiu ce sa ii mai fac , daca are cineva vro idee il rog frumos sa ma ajute cu vreo idee. neamtucrystyan@yahoo.com

  5. Cristian
    28/10/2011 at 5:55 pm - Reply

    apropo am verificat pompa si este in stare de functionare

  6. Cristian
    30/10/2011 at 9:14 am - Reply

    Salutare,am revenit din nou cu o intrebare si anume:Plec la drum;dupa aprox 20-25 km ma opresc sa alimentez cand sa pornesc electromotorul invarte foarte greu,semne de baterie slaba sau descarcata,am incercat cu baterie noua de la un alt Srad 600 si nimik.Incarcare ok,cabluri ok.Dupa ce astept cam 15min porneste.La rece porneste de cate ori vreau.In concluzie trebui sa astept sa se ” raceasca ceva” sa zic asa si nu stiu ce.Ar fi o problema de motorul propiu zis?Am incercat tot,am studiat si manualul de service si nimik.O idee ce ar putea fi?

    1. radu
      22/11/2011 at 10:50 pm - Reply

      salut. am si eu aceeasi problema. mai verifica ceva. tine aparatul de masura pe baterie si tureaza motorul. vezi daca scade. ajutama si pe mine daca sti vreun remediu.

      1. radu
        22/11/2011 at 10:50 pm - Reply

        id savianu_radu

  7. Stefan
    12/11/2011 at 11:58 am - Reply

    Salut, am si eu o problema cu pornirea la o Suzuki Marauder 125. Mai ales acum cand e mai rece afara face figuri demarorul. Caraie ceva inauntru; deci nu e de la baterie dar este ciudat ca face asa doar din cand in cand. Daca aveti sfaturi…..

  8. mircea
    26/05/2012 at 11:49 am - Reply

    salut am un srad de 600 din 98 am participat la o parada si motorul sa incins foarte tare iar de atunci nu mai am pornire. am pus baterie incarcata am mers cu ea vreo doua ture prin oras iar dupa asta iar nu a mai pornit, cand dau la automat mi se sting becurile in bord si nu invarte, am masurat incarcarea pe bornele bateriei si imi arata peste 15 si ajunge si la 19 V, Care er putea fi problema?se poate sa fie releul de incarcare?

    1. florin
      30/05/2012 at 10:23 am - Reply

      Electromotorul, mai exact carbunii sunt terminati sau un contact dezlipit in electromotor

  9. mircea
    04/06/2012 at 7:26 am - Reply

    se pare ca nu ii dau de capat imi poate lasa cineva un numar de contact sa il sun poate ma puteti ajuta careva. ms mult

  10. ionut
    04/07/2012 at 9:53 am - Reply

    Salutare am si eu o problema cu o Cagiva de 250, nu am lumini deloc, la fisele de la baterie am legat un bec se aprinde, motorul functioneaza perfect dar nu am curent in far, semnaliz. etc deloc, ce poate fi ???

  11. Alex
    04/07/2012 at 12:11 pm - Reply

    Problema ar putea fi la una din sigurante (cea pentru lumini sa fie arsa) sau instalatia electrica intrerupta undeva pe traseu.

    1. ionut
      04/07/2012 at 4:37 pm - Reply

      Am mai facut o chestie, am avut un bec de 12 l-am legat la bornele ce vin la baterie (fara contact pe borne) si se aprinde inseamna ca incarca bateria, dupa am scos mufa ce intra in regulator si am legat becul acolo se aprinde inseamna ca ajunge pana acolo curentul, alte ideii nu am.

      1. Alex
        04/07/2012 at 4:53 pm - Reply

        suna-ma, 0764.807.052 ca discutam mai usor la telefon decat aici

  12. ionut
    04/07/2012 at 11:21 pm - Reply

    Salutare ALEX, am mai mesterit 🙂 cateceva pe la el astazi (schimb lichid frana ca era ca uleiul, am luat filtru de aer pt a cumpara unul nou, bateria lafel, m-am uitat la cateva conexiuni elect. verificate cu ap. de masurat par a fi ok, dar nimic diferit INCA).
    Am cautat pe net in toate felurile cartea de instructiuni sau de reparatii dar nimic asemanator, iti las modelul de moto: CAGIVA SST 250 din 83 🙂 poate u ai habar cum sa cauti.
    MS
    PS:ai habar cat ma costa sa o inscriu ??

  13. dan
    13/10/2012 at 12:44 pm - Reply

    buna ziua am o honda fireblade din 2001 am montat baterie noua releul incarca dar nu il pornesc decat de la masina ,montez fisele invarte o data si a pornit ,maer cu el 25 km ex il opresc si cand doresc sa il pornesc aceeasi probleme electromotorul invarte f greu abia il misca
    aveti vreo idee .Multumesc id valentin_dan 2008

  14. george
    09/04/2013 at 8:39 pm - Reply

    Am si eu o problema cu Honda cbr 1000 rr 2005, dimineatza pornirea este foarte grea nu imi cupleaza bendixul destul, cand motorul este cald mi se aude un “click” sub sha si nu misca nimik, am verificat borne, mufe releu pornire totu arata in stare buna si stranse calumea!

    1. florin i
      21/05/2013 at 4:44 pm - Reply

      baterie e moarta 100% mi sa intaplat si mie

  15. Florin
    10/04/2013 at 8:08 am - Reply

    Trebuie verificata starea bateriei/ cât de încărcată sau funcțională este. De aici se aude click-ul de sub sea. Cât despre bendix e posibil sa se fi stricat ” discul de agatare”( nu știu exact denumirea tehnica). Daca materia e ok încărcată ar putea sa fie o problema de electromotor( carbunii terminati). Eu as merge pe cele doua verificări in prima faza baterie si apoi carbunii( si bag mana in foc ca ei sunt buba, mai ales daca porneste in max 3-5m impinsa)

  16. Kokix
    22/04/2013 at 3:14 pm - Reply

    Buna tuturor..! eu am o problema.. la onda mea.. dau pe start si se aude un trrrr…trrr. ca un ceva cre nu functioneaza un trrr..asa ceva.. langa bateriie.. cat tin apasta pe START SE AUDE TRR..REEEE.!nu stiu de ce si ce este.. am luat o cazatura.. dupa nu a mai pornit din buton de ce ?

    si nici ledurile din bord nu sunt stralucide flambeaza vibreaza luminile…si daca tin mai mult pe start se sting complet !

    1. Florin
      22/04/2013 at 9:08 pm - Reply

      daca s-a intamplat imediat dupa cazatura ai un scurt circuit undeva, sau ti-au sarit carbunii din electormotor (putin probabil spre imposibil). zgomotul care il auzi e de la releul de pornire si de obicei face asa cand nu primeste suficient curent (scurt-circuit, baterie moarta sau siguranta arsa pe alimentare) sau ai o problema cu electromotorul. trebuie verificata un pic de un electrician.

    2. Florin
      22/04/2013 at 9:09 pm - Reply

      incearca si cu o alta baterie si vezi ce se intampla, asta pana sa te apuci sa desfaci toata instalatia electrica

      1. florin i
        21/05/2013 at 4:49 pm - Reply

        florin ma poti ajuta si pe mine cu ceva : am un suzuki de 600 mia funcionat perfect odata mergeam cu vro 50 km/h si a murit dintr-o data acum nu imi da scanteie . am verificat bobinele la un alt motor , curent pana la bobine am dar nu vrea sa imi dea scanteie ce poate sa aiba ?

  17. florin i
    21/05/2013 at 4:50 pm - Reply

    app am uitat bobine functioneaza pe alt motor

  18. Florin
    22/05/2013 at 4:47 pm - Reply

    instalatia electrica ai verificat-o complet?
    sa nu ai undeva o intrerupere. daca instalatia e ok sunt f putine variabile iar una dintre ele este CDI-ul. e posibil sa il fi ars.
    mai incearca odata sa o verifici cap coada de la siguranta la siguranta si probeaza si cu un alt CDI de la o moto identica (an si model). in cazul in care nu merge ma anunti si mai cautam variabile

  19. Tibi
    16/06/2013 at 10:04 pm - Reply

    Ciao am si eu un honda cbr f4 si am probleme cu ea pt ca am luato cazuta si nu prea functioneaza toate pe la ea dar in mers merge ok. Deci dimineata sau cand e rece motorul porneste perfect dar dupa ce se incalzeste face figuri si nu inteleg de ce? Iar neutralul nu mi se ,mai aprinde in bord dupa ce se incalzeste de ce?

  20. gabi
    05/08/2013 at 9:36 am - Reply

    salut ma poate ajuta si pe mine cineva va rog am si eu o cagiva de 600 nu vrea sa porneasca numa impisa

    1. gabi
      05/08/2013 at 9:39 am - Reply

      bateria mi buna,imi invarte electromotoru dar nu porneste numa impinsa porneste foarte repede

  21. ionut n
    05/08/2013 at 9:30 pm - Reply

    pt KOKIX problema pe care o ai tu, acel tarait se trage din cauza alternatorului (stator) deoarece numai incarca suficient bateria iar aceasta nu mai are suficienta putere.Eu am obsevat la un motor ce avea aceeasi prob ca atunci cand statea la relanti incarca cat de cat dar cand incercai sa accelerezi nu incarca deloc iar tot ce faceai cand te aflai in miscare suporta bateria. In concluzie statorul( ori rebobinat ori cumparat altul) este de vina deoarece nu produce curent pt a tine bateria fresh incarcata ca sa o poti poni si in urmatoarea zi etc, iar daca reusesti sa o ponesti cu a 2 impinsa iti omoara bateria in timpul mersului deoarece alternatorul nu mai produce suficient curent sa-ti ajunga la baterie.

  22. emanuel
    25/04/2014 at 9:49 pm - Reply

    am si eu o super problem urgenta
    am o honda cbr f 2.am cumparato recent fara pompa de benzina. i am cumparat pompa, am pornito, porneste cand plec de pe loc se opreste singura, si nu mai porneste decat daca ii bag benzina in carburator.
    Am crezut ca e de la pompa, am pus o pe direct din rezervor direct in carburator, merge, porneste, dar cand plec si schimb da sa moara, si trage fff greu cred ca merge in 3….care E PROBLEMA

  23. andrei
    13/06/2014 at 12:00 am - Reply

    buna, am un suzuki gsxr 600 din 2004, am observat ca un fir negru din releul de incarcare se incinge foarte tare, aproape se topeste izolatia. stie cineva de ce se incalzeste exagerat de tare?! motorul inca merge nu mia facut ptobleme

    1. Florin
      18/06/2014 at 10:45 pm - Reply

      probabil ai un scurt-circuit undeva in releu. ar trebui masurat daca ma incarca si cat incarca ca sa stii exact ce si cum se rezolva problema

  24. Alex
    30/06/2014 at 11:13 pm - Reply

    salut Florin , vad ca te pricepi pe la astea … am un gsxr 750 2001 … am avut prob cu incarcarea si am belit o baterie , apoi am descoperit ca era statorul . am pus stator nou si baterie noua. Apoi tot asa, nu incarca bine , am verificat instalatia si firul de plus ce ducea spre releul de incarcare era topit etc … l-am cositorit frumos si la relanti imi arata peste 13 V incarcarea dar cand accelerez in loc sa creasca scade spre 12 in jos … am masurat firele ce ies din stator (cele trei galbene) si functioneaza corect , de acolo CA creste cand accelerez . ce zici , sa fie releul busit ? altceva nu vad …

    1. Florin
      14/07/2014 at 3:20 pm - Reply

      99% e vorba de releu. iti recomand un releu de hayabusa pe ea. costa cam la fel dar e mai rezistent. eu am montat unul pe un 600 si merge fara probleme de 2 ani 😉

  25. Benjamin
    19/07/2014 at 10:10 am - Reply

    Salut,am un suzuki Gsf400,cand e rece motorul porneste super dar dp ce maduc cu ea si se incalzeste cand opresc cu ea motorul opreste fara sa vreau si pe urma nu mai porneste de la butonul de pornire,ce poate cauza problemele?? multumesc pentru raspunsuri!

    1. Florin
      25/07/2014 at 3:42 pm - Reply

      dupa ce se raceste un pic porneste normal?

  26. iosif
    09/09/2014 at 6:50 pm - Reply

    Salut. Am o problems cu o Honda dominator. Nu porneste. Nu stiu de CE. Am chemat mecanicu, mi-a curatat-o, mi-a schimbat bujia ca, cică e bujia debai si dupa 2 ture la fel. Nu mai porneste. Ce sa fie?

    1. Florin
      17/09/2014 at 3:32 pm - Reply

      scanteie la bujie ai? releul de pornire merge ok? benzina primeste?

  27. rosian alin
    26/11/2014 at 3:36 pm - Reply

    buna care ma poae aj si pe mn cu o explicatie am o honda 900 rr din 93 nu mai vrea sa porneasca deodata pur si simplu am verificat nui mai vine scanteie la bujie din ce cauza ? am pus odata cabluri pe ia ca am dat la automat pana am omorat bateria si iam dat tot asa cu cablurile pana a pornit dar ff greu si cand a pornit a mers perfect rotund

    1. Florin
      02/12/2014 at 8:52 pm - Reply

      cel mai probabil, daca zici ca nu avea scanteie, ai un fir care nu face legatura bine pe firele cu scanteia de pornire, a doua oara sau a 3a oara cum a pornit? si app, vezi ca nu prea e indicat sa ii dai curent de la masina prea des, ii arzi cdi-ul din cauza amperajului…de la 8-9 amperi cat are o baterie moto la 60-90 cat are una auto….e ceva

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ADRESĂ

București

TELEFON

0785-877-346

EMAIL US
blackhelmetsrc@gmail.com
Copyright © 2019 BlackHelmets. All Rights Reserved.
To top