In 9 cazuri din 10 motocicleta nu porneste din cauza bateriei descarcate sau a contactelor imperfecte de la baterie. Un alt motiv ar putea fi o problema la circuitul de incarcare a bateriei, dar acest lucru se intampla destul de rar.
In primul rand verifica contactele bateriei. Un contact oxidat, un scurt cu masa inseamna de obicei o alimentare intermitenta, o functionare proasta a releului de incarcare (regulatorul de curent) si o pornire cu probleme. Daca sunt contacte slabite sau oxidate, acestea se curata cu o perie de sarma si spray de contacte.
Daca motocicleta nu porneste dupa curatarea contactelor, trebuie verificat daca bateria este incarcata si daca mai functioneaza corect. Daca dupa o incarcare lenta, completa, pe charger, bateria se descarca de la sine in mai putin de 48 de ore inseama ca aceasta trebuie schimbata.
Bateriile cu gel, fara intretinere, sunt de fapt cele mai sensibile. In cazul in care nu sunt folosite timp mai indelungat, ele trebuie incarcate inainte de depozitare si mentinute la minim 60% nivel de incarcare. Din pacate distribuitorii si cei care se ocupa de depozitarea acestora in magazine nu respecta aceasta cerinta ceea ce duce la scaderea performantelor bateriei chiar inainte de a fi puse in vanzare. In plus, chiar daca au garantie pe viata, durata lor de viata este mai mica decat la cele obisnuite deci pastrati factura si chitanta pentru a le putea returna in momentul in care nu mai functioneaza corect.
Un alt motiv pentru care bateria se descarca rapid si nu se incarca este functionarea incorecta a releului de incarcare (rectifier / regulator). Aceasta componenta preia curentul generat de stator, il transforma din curent alternativ in curent continuu si aduce intensitatea si tensiunea acestuia la un nivel constant. In cazul in care motocicleta este folosita pentru distante scurte, cu multe opriri (in oras), bateria nu are timp sa se incarce intr-un singur drum. Din aceasta cauza, de fiecare data releul va trebui sa dea mai mult curent decat in mod normal, si pentru a incarca bateria si pentru a alimenta circuitele motocicletei. Acest lucru duce la uzura prematura a componentelor electronice si, intr-un final, posibil la distrugerea releului.
O simpla inspectie vizuala a releului ne poate arata daca acesta este defect: in 90% din cazuri, o parte din cablurile care intra in releu au izolatia innegrita. Verificarea releului se poate face intr-un service, sau cu ajutorul unui multimetru, urmarind procedura de masurare din manualul de service al motocicletei.
Alex
Alte cauze posibile:
1. senzorul de inclinare defect (tip over / tilt sensor), cel care opreste motorul in cazul unei cazaturi
2. senzorul de la cricul lateral defect (poate fi scurtcircuitat pentru verificare)
3. intreruperi pe contactele, cablurile electrice de la cheie sau de la butonul de oprire.
Cristian
Salutare,am o problema poate ma ajuta si pe mine cineva.Am probleme cu incarcarea la un Suzuki SRAD 600,am schimbat baterie,releu,si tot nu am incarcare,cand turez motorul la 5000-6000 faza lunga si iluminarea la bord palpaie si e putin slaba,cand o las in relanti se intareste iluminarea si in bord si la faza lunga.Ma gandesc ca invers ar trebuie sa fie.Poate ma ajuta si pe mine cineva.
Alex
Verifica rezistenta statorului, vezi ca in manualul de service de la motocicleta ta trebuie sa iti arate exact punctele de masura si valorile corecte. Daca acestea nu corespund este posibil sa ai nevoie de o rebobinare a statorului sau de unul nou.
Cristian
Salut , am si eu probleme cu moto HONDA CBR 600 F4I / 2001. Care este problema : pun cuntactul isi face testul la ceasuri OK ,
apas butonul rosu ok se aprinde FI dar diferenta este ca nu imi da curent la pompa de benzina , am verificat scotind o bujie si dind la automat nu da scinteie nici aici deloc , deci pur si simplu este taiata alimentarea , am verificat senzorul de inclinare lucreaza, am curatat toate mufele posibile, nu stiu ce sa ii mai fac , daca are cineva vro idee il rog frumos sa ma ajute cu vreo idee. neamtucrystyan@yahoo.com
Cristian
apropo am verificat pompa si este in stare de functionare
Cristian
Salutare,am revenit din nou cu o intrebare si anume:Plec la drum;dupa aprox 20-25 km ma opresc sa alimentez cand sa pornesc electromotorul invarte foarte greu,semne de baterie slaba sau descarcata,am incercat cu baterie noua de la un alt Srad 600 si nimik.Incarcare ok,cabluri ok.Dupa ce astept cam 15min porneste.La rece porneste de cate ori vreau.In concluzie trebui sa astept sa se ” raceasca ceva” sa zic asa si nu stiu ce.Ar fi o problema de motorul propiu zis?Am incercat tot,am studiat si manualul de service si nimik.O idee ce ar putea fi?
radu
salut. am si eu aceeasi problema. mai verifica ceva. tine aparatul de masura pe baterie si tureaza motorul. vezi daca scade. ajutama si pe mine daca sti vreun remediu.
radu
id savianu_radu
Stefan
Salut, am si eu o problema cu pornirea la o Suzuki Marauder 125. Mai ales acum cand e mai rece afara face figuri demarorul. Caraie ceva inauntru; deci nu e de la baterie dar este ciudat ca face asa doar din cand in cand. Daca aveti sfaturi…..
mircea
salut am un srad de 600 din 98 am participat la o parada si motorul sa incins foarte tare iar de atunci nu mai am pornire. am pus baterie incarcata am mers cu ea vreo doua ture prin oras iar dupa asta iar nu a mai pornit, cand dau la automat mi se sting becurile in bord si nu invarte, am masurat incarcarea pe bornele bateriei si imi arata peste 15 si ajunge si la 19 V, Care er putea fi problema?se poate sa fie releul de incarcare?
florin
Electromotorul, mai exact carbunii sunt terminati sau un contact dezlipit in electromotor
mircea
se pare ca nu ii dau de capat imi poate lasa cineva un numar de contact sa il sun poate ma puteti ajuta careva. ms mult
ionut
Salutare am si eu o problema cu o Cagiva de 250, nu am lumini deloc, la fisele de la baterie am legat un bec se aprinde, motorul functioneaza perfect dar nu am curent in far, semnaliz. etc deloc, ce poate fi ???
Alex
Problema ar putea fi la una din sigurante (cea pentru lumini sa fie arsa) sau instalatia electrica intrerupta undeva pe traseu.
ionut
Din cate am vazut eu este singura dupa baterie, cv de genu( http://www.google.ro/imgres?q=siguranta&um=1&hl=ro&biw=1440&bih=712&tbm=isch&tbnid=UnNQBidUEi82DM:&imgrefurl=http://www.niden.ro/sigurante-fuzibile-/567-siguranta-fuzibila-250ma-5x20mm-.html&docid=wDEtsrtICaZebM&imgurl=http://www.niden.ro/567-636-large/siguranta-fuzibila-250ma-5x20mm-.jpg&w=300&h=300&ei=MEP0T_vcMaaj4gSWyuSVBw&zoom=1&iact=hc&vpx=379&vpy=177&dur=1523&hovh=225&hovw=225&tx=125&ty=100&sig=117788863860828394031&page=1&tbnh=149&tbnw=150&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:0,i:83
Sincer in alta parte nu am gasit, prima data am crezut ca poate fi de la regulator, am indentificat ce zici u seamana cu ( http://www.google.ro/imgres?q=light+flasher&um=1&hl=ro&biw=1440&bih=712&tbm=isch&tbnid=4QZDJEhN9XweEM:&imgrefurl=http://www.motorcycle-spareparts.com/motorcycle-flasher/821286.html&docid=Jm9gTXQq2c_qxM&imgurl=http://www.motorcycle-spareparts.com/images/products/2012032219424166158557w1000h1000ujasoncqchina/head-light-flasher.jpg&w=639&h=480&ei=9UP0T4vyDebT4QSZ3PyQBw&zoom=1&iact=hc&vpx=594&vpy=294&dur=3085&hovh=195&hovw=259&tx=181&ty=107&sig=117788863860828394031&page=2&tbnh=157&tbnw=209&start=18&ndsp=22&ved=1t:429,r:12,s:18,i:163
Am verificat si asta dar nu pare a fi intrerupt(ap. de masurat) crezi ca poate fi asta ??
ASTEPT RASPUNS!
MS.
ionut
Poate avea si in alta parte sigurante ???
Modelul acesta il am :
http://www.google.ro/imgres?q=cagiva+250&num=10&um=1&hl=ro&biw=1440&bih=712&tbm=isch&tbnid=gdu2FUAgF5hhdM:&imgrefurl=http://www.motorcyclespecs.co.za/model/cagiva/cagiva_sst250.htm&docid=U8CVC-2VYrpI5M&imgurl=http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Cagiva%252520SST125.jpg&w=662&h=372&ei=AkX0T_S8F8zS4QTVlenPBg&zoom=1&iact=hc&vpx=181&vpy=176&dur=1443&hovh=168&hovw=300&tx=142&ty=81&sig=117788863860828394031&sqi=2&page=1&tbnh=124&tbnw=221&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:0,s:0,i:66
Acum vreau sa ii cumpar baterie noua, am gasit o VARTA la 107 ron de 12v7a pe el am de 4a am tot cautat pe forumuri si cik e cam slabuta de 4a, poate afecta ceva daca are amperajul mai mare ??
MS
ionut
Am mai facut o chestie, am avut un bec de 12 l-am legat la bornele ce vin la baterie (fara contact pe borne) si se aprinde inseamna ca incarca bateria, dupa am scos mufa ce intra in regulator si am legat becul acolo se aprinde inseamna ca ajunge pana acolo curentul, alte ideii nu am.
Alex
suna-ma, 0764.807.052 ca discutam mai usor la telefon decat aici
ionut
Salutare ALEX, am mai mesterit 🙂 cateceva pe la el astazi (schimb lichid frana ca era ca uleiul, am luat filtru de aer pt a cumpara unul nou, bateria lafel, m-am uitat la cateva conexiuni elect. verificate cu ap. de masurat par a fi ok, dar nimic diferit INCA).
Am cautat pe net in toate felurile cartea de instructiuni sau de reparatii dar nimic asemanator, iti las modelul de moto: CAGIVA SST 250 din 83 🙂 poate u ai habar cum sa cauti.
MS
PS:ai habar cat ma costa sa o inscriu ??
dan
buna ziua am o honda fireblade din 2001 am montat baterie noua releul incarca dar nu il pornesc decat de la masina ,montez fisele invarte o data si a pornit ,maer cu el 25 km ex il opresc si cand doresc sa il pornesc aceeasi probleme electromotorul invarte f greu abia il misca
aveti vreo idee .Multumesc id valentin_dan 2008
george
Am si eu o problema cu Honda cbr 1000 rr 2005, dimineatza pornirea este foarte grea nu imi cupleaza bendixul destul, cand motorul este cald mi se aude un “click” sub sha si nu misca nimik, am verificat borne, mufe releu pornire totu arata in stare buna si stranse calumea!
florin i
baterie e moarta 100% mi sa intaplat si mie
Florin
Trebuie verificata starea bateriei/ cât de încÄrcatÄ sau funcÈionalÄ este. De aici se aude click-ul de sub sea. Cât despre bendix e posibil sa se fi stricat ” discul de agatare”( nu Ètiu exact denumirea tehnica). Daca materia e ok încÄrcatÄ ar putea sa fie o problema de electromotor( carbunii terminati). Eu as merge pe cele doua verificÄri in prima faza baterie si apoi carbunii( si bag mana in foc ca ei sunt buba, mai ales daca porneste in max 3-5m impinsa)
Kokix
Buna tuturor..! eu am o problema.. la onda mea.. dau pe start si se aude un trrrr…trrr. ca un ceva cre nu functioneaza un trrr..asa ceva.. langa bateriie.. cat tin apasta pe START SE AUDE TRR..REEEE.!nu stiu de ce si ce este.. am luat o cazatura.. dupa nu a mai pornit din buton de ce ?
si nici ledurile din bord nu sunt stralucide flambeaza vibreaza luminile…si daca tin mai mult pe start se sting complet !
Florin
daca s-a intamplat imediat dupa cazatura ai un scurt circuit undeva, sau ti-au sarit carbunii din electormotor (putin probabil spre imposibil). zgomotul care il auzi e de la releul de pornire si de obicei face asa cand nu primeste suficient curent (scurt-circuit, baterie moarta sau siguranta arsa pe alimentare) sau ai o problema cu electromotorul. trebuie verificata un pic de un electrician.
Florin
incearca si cu o alta baterie si vezi ce se intampla, asta pana sa te apuci sa desfaci toata instalatia electrica
florin i
florin ma poti ajuta si pe mine cu ceva : am un suzuki de 600 mia funcionat perfect odata mergeam cu vro 50 km/h si a murit dintr-o data acum nu imi da scanteie . am verificat bobinele la un alt motor , curent pana la bobine am dar nu vrea sa imi dea scanteie ce poate sa aiba ?
florin i
app am uitat bobine functioneaza pe alt motor
Florin
instalatia electrica ai verificat-o complet?
sa nu ai undeva o intrerupere. daca instalatia e ok sunt f putine variabile iar una dintre ele este CDI-ul. e posibil sa il fi ars.
mai incearca odata sa o verifici cap coada de la siguranta la siguranta si probeaza si cu un alt CDI de la o moto identica (an si model). in cazul in care nu merge ma anunti si mai cautam variabile
Tibi
Ciao am si eu un honda cbr f4 si am probleme cu ea pt ca am luato cazuta si nu prea functioneaza toate pe la ea dar in mers merge ok. Deci dimineata sau cand e rece motorul porneste perfect dar dupa ce se incalzeste face figuri si nu inteleg de ce? Iar neutralul nu mi se ,mai aprinde in bord dupa ce se incalzeste de ce?
gabi
salut ma poate ajuta si pe mine cineva va rog am si eu o cagiva de 600 nu vrea sa porneasca numa impisa
gabi
bateria mi buna,imi invarte electromotoru dar nu porneste numa impinsa porneste foarte repede
ionut n
pt KOKIX problema pe care o ai tu, acel tarait se trage din cauza alternatorului (stator) deoarece numai incarca suficient bateria iar aceasta nu mai are suficienta putere.Eu am obsevat la un motor ce avea aceeasi prob ca atunci cand statea la relanti incarca cat de cat dar cand incercai sa accelerezi nu incarca deloc iar tot ce faceai cand te aflai in miscare suporta bateria. In concluzie statorul( ori rebobinat ori cumparat altul) este de vina deoarece nu produce curent pt a tine bateria fresh incarcata ca sa o poti poni si in urmatoarea zi etc, iar daca reusesti sa o ponesti cu a 2 impinsa iti omoara bateria in timpul mersului deoarece alternatorul nu mai produce suficient curent sa-ti ajunga la baterie.
emanuel
am si eu o super problem urgenta
am o honda cbr f 2.am cumparato recent fara pompa de benzina. i am cumparat pompa, am pornito, porneste cand plec de pe loc se opreste singura, si nu mai porneste decat daca ii bag benzina in carburator.
Am crezut ca e de la pompa, am pus o pe direct din rezervor direct in carburator, merge, porneste, dar cand plec si schimb da sa moara, si trage fff greu cred ca merge in 3….care E PROBLEMA
andrei
buna, am un suzuki gsxr 600 din 2004, am observat ca un fir negru din releul de incarcare se incinge foarte tare, aproape se topeste izolatia. stie cineva de ce se incalzeste exagerat de tare?! motorul inca merge nu mia facut ptobleme
Florin
probabil ai un scurt-circuit undeva in releu. ar trebui masurat daca ma incarca si cat incarca ca sa stii exact ce si cum se rezolva problema
Alex
salut Florin , vad ca te pricepi pe la astea … am un gsxr 750 2001 … am avut prob cu incarcarea si am belit o baterie , apoi am descoperit ca era statorul . am pus stator nou si baterie noua. Apoi tot asa, nu incarca bine , am verificat instalatia si firul de plus ce ducea spre releul de incarcare era topit etc … l-am cositorit frumos si la relanti imi arata peste 13 V incarcarea dar cand accelerez in loc sa creasca scade spre 12 in jos … am masurat firele ce ies din stator (cele trei galbene) si functioneaza corect , de acolo CA creste cand accelerez . ce zici , sa fie releul busit ? altceva nu vad …
Florin
99% e vorba de releu. iti recomand un releu de hayabusa pe ea. costa cam la fel dar e mai rezistent. eu am montat unul pe un 600 si merge fara probleme de 2 ani 😉
Benjamin
Salut,am un suzuki Gsf400,cand e rece motorul porneste super dar dp ce maduc cu ea si se incalzeste cand opresc cu ea motorul opreste fara sa vreau si pe urma nu mai porneste de la butonul de pornire,ce poate cauza problemele?? multumesc pentru raspunsuri!
Florin
dupa ce se raceste un pic porneste normal?
iosif
Salut. Am o problems cu o Honda dominator. Nu porneste. Nu stiu de CE. Am chemat mecanicu, mi-a curatat-o, mi-a schimbat bujia ca, cică e bujia debai si dupa 2 ture la fel. Nu mai porneste. Ce sa fie?
Florin
scanteie la bujie ai? releul de pornire merge ok? benzina primeste?
rosian alin
buna care ma poae aj si pe mn cu o explicatie am o honda 900 rr din 93 nu mai vrea sa porneasca deodata pur si simplu am verificat nui mai vine scanteie la bujie din ce cauza ? am pus odata cabluri pe ia ca am dat la automat pana am omorat bateria si iam dat tot asa cu cablurile pana a pornit dar ff greu si cand a pornit a mers perfect rotund
Florin
cel mai probabil, daca zici ca nu avea scanteie, ai un fir care nu face legatura bine pe firele cu scanteia de pornire, a doua oara sau a 3a oara cum a pornit? si app, vezi ca nu prea e indicat sa ii dai curent de la masina prea des, ii arzi cdi-ul din cauza amperajului…de la 8-9 amperi cat are o baterie moto la 60-90 cat are una auto….e ceva